"Muista hengittää", mua neuvottiin. Sitten jaksaa taivaltaa, eteenpäin, vaikka ei olisikaan varma suunnasta.

20131222

Aika kuluu

Aika kuluu vaan, enkä minä pysy enää perässä. En tiedä mitä tapahtuu ja missä tapahtuu ja miksi tapahtuu.
Syksy on kulunut ja talvikin on melkein tullut. Tai siis. Talvi ei osaa päättää tuleeko se. Mua se ei ahdista. Onneksi.
Harmaa on ihan kaunista, mutta huomaan, että joulu kuulostaa kaukaiselta kun ikkunaa vasten ropisee joulu, ja Toljanteri Joulukalenterissa toteaa, että jouluun on enää kaksi (2) yötä.


Kuukausi sitten olin Pietarissa. Se on kaupunki joka ei nuku koskaan, vai mitä muuta voi sanoa, jos on ollut ostoksilla supermarketissa kello 02.35. Aamuyö on parasta aikaa valita juustoa illalliselle ja haistella kypsyviä hedelmiä.


Nyt on kuitenkin lomaa ja minä teen sitä mistä pidän: kirjoitan artikkelia paikallislehteen, kuuntelen joululauluja, ajattelen ystäviä, keskustelen ystävien kanssa. Ja lisäksi muistelen pieniä hetkiä, jolloin olin onnellinen.


2 kommenttia:

  1. Pietari on hieno paikka. Sieläkin tullu käytyä.
    Joulu on täälä valkonen ja pakkasia riittää. Huitelee jossain kolmenkympin tietämillä silloin kun tuulee. Muuten kahtakytäviittä. Kyllä pakkasukko sinnekin vielä ennättää. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä viikolla tuli talvi. Niin kylmää ja ankeaa, että en tiedä miten päin olisin ja haluaisinko edes hymyillä kun viima lennättää kylmää lunta kasvoille. Oispa jo kevät .

      Poista